مدير كل امور استان‌هاي نهاد در جمع اعضاي حقيقي انجمن‌هاي استان يزد:

نقش كتابخانه در جهش بزرگ علمي كشور ممتاز و مثال‌زدني است

یزدفردا "محسن خوانساري، مديركل امور استان‌ها و انجمن‌هاي نهاد كتابخانه‌هاي عمومي كشور در همايش اعضاي حقيقي انجمن‌هاي كتابخانه‌هاي عمومي استان يزد اظهار داشت: اگر جامعه ما اهل فرهنگ، تمئن و علم نبود، نمي‌توانست در جهان موج بيداري ايجاد كند.

به گزارش روابط عمومي اداره كل كتابخانه‌هاي عمومي استان يزد، در اين همايش كه در سال اجتماعات كتابخانه‌ عمومي امام علي(ع) برگزار شد، مديركل امور استان‌ها و انجمن‌هاي نهاد با تبريك و گراميداشت ايام الله دهه فجر خاطرنشان كرد: در سال‌هاي قبل از پيروزي انقلاب اسلامي جوّ خفقان عجيبي بر كشور حاكم بود به طوري‌كه مردم حتي در خانواده خود احساس امنيت نداشتند.

وي با اشاره به تأثير انقلاب اسلامي ايران بر قيام‌ها و نهضت‌هاي خاورميانه اظهار داشت: اين قيام‌ها اگر بخواهند پيروز شوند و به سرانجام مطلوبي برسند بايد توجه ويژه‌اي به نقش رهبري واحد داشته باشند و شعارهاي اسلامي در ميان آنها شكل بگيرد.

خوانساري با بيان اينكه هم‌اكنون مرز انقلاب اسلامي به كشور مصر رسيده تصريح كرد: با تشكيل خاورميانه بزرگ اسلامي، هيمنه استكبار جهاني و آمريكا در منطقه خواهد شكست.

اين مسئول ارشد نهاد كتابخانه‌هاي عمومي در بخش ديگر سخنان خود گفت: كشور در حال جهش بزرگ علمي است و نقش كتابخانه در اين جهش ممتاز و مثال‌زدني است.

محسن خوانساري با توجه به رويكرد جديد كتابخانه‌ها اظهار داشت: كتابدار، امروزه بايد به عنوان مشاور و منتقل كننده فكر به مخاطب عمل كند.

وي ادامه داد: استان يزد يكي از استان‌هاي پيشرو در امر كتابخواني و توسعه كتابخوانه‌ها بوده و اين به دليل مديريت قوي و پيگير و همچنين جلسات و پيگيري‌هاي مستمر انجمن‌هاي استان و شهرستان‌ها است.

خوانساري در پايان سخنان خود به نقش هدايتگري كتابخانه در توليد علم اشاره كرد و گفت: كتابخانه‌هاي ما بايد تبديل به پژوهشكده شوند تا فرهيختگان مكان امن و مطلوبي براي پژوهش در كتابخانه پيدا كنند.

در ابتداي اين همايش علايي، مديركل كتابخانه‌هاي عمومي استان با اشاره به نقش‌آفريني مثبت اعضاي حقيقي انجمن‌ها اظهار داشت: پيگيري‌هاي اين عزيزان در وصول طلب نيم ‌درصد از شهرداري‌ها ستودني است.

وي تصريح كرد: تمامي اقدامات مباركي كه در كتابخانه‌ها و در بحث رشد شاخص‌هاي كتابخانه‌اي استان رخ داده، همه و همه به همت اعضاي حقيقي و ساير اعضاي انجمن صورت گرفته است.

در پايان اين همايش تني چند از اعضاي حقيقي انجمن‌هاي استان در سخنان كوتاهي به ارائه پيشنهادات و نظرات خود در بهينه سازي محيط كتابخانه‌ها و افزايش كارايي انجمن‌ها پرداختند. اين افراد همچنين دغدغه‌هاي خود را در ارتباط با توسعه و ترويج كيفي فرهنگ مطالعه در جامعه بيان داشتند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا